Rain

Är det verkligen 4 juni idag! Känns verkligen inte så med tanke på vädret, jag hade på mig min vinterjacka idag och frös ändå! crazy huh?
Idag var jag i skolan en snabbis för att ha 1 ½ lektion =) Var tvungen att gå efter halva svenskalektionen eftersom jag skulle till veterinären med min katt. Märkte i måndags att hon hade ett sår på tassen och imorse hade det blivit lite värre så mamma ringde så vi fick en tid idag klockan 13.00    (+000000000å¨ä Engla hälsar förresten) 
Besöket gick jättebra, dom tyckte hon var jätteduktig och en gosig liten kisse på 3,5 kilo (vilken tjockis!)
Såret var djupare och större än vi trodde eftersom pälsen var ivägen men vetrenärerna rakade bort pälsen så man såg.
Det hade blivit infekerat så det var ingen idé att sy det, då borde man gjort det redan i måndags isf. 
Dom tvättade rent såret och grävde lite i det så det började blöda och usch vad äckligt det var ! tittade lite men sedan så började jag må jätteilla, sedan kändes allt jättekonstigt, det började snurra, jag blev kallsvettig, tjöt i öronen och det svartnade för ögonen...ha ha jag höll alltså på att svimma!  Snacka om att vara känslig eftersom det inte ens jag som blev "opererad"  ! fniss 
Efter veterinären var jag tvungen att gå till apoteket för att hämta ut hennes antibiotika som hon ska äta i 9 dagar (hon har även utegångsförbud i en vecka) sedan traska vidare med katten i vagnen för att hämta lillesyrran i skolan.

Nu är jag hemma igen och har duschat och målat naglarna och sitter här och chillar lite =)


Trattkatt!
Hon är verkligen heldeppig nu för hon måste ha tratt, kryper nästan fram och hänger ner med huvudet!


Såret ser 1000 gånger hemskare och äckligare ut i verkligheten ! :O kan inte titta på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0